ویژگی های یک کوله پشتی خوب

aradads
1 آوریل, 2019
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

یک کوله پشتی خوب را بشناسید!

ویژگی های یک کوله پشتی خوب، اگر می خواهید تا اطلاعاتی خوب و مفید در مورد ویژگی های یک کوله پشتی خوب داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم با توریست کمپینگ همراه شوید. با همه روزمرگی های زندگی، سفر کردن از ساحل دریا تا رفیع ترین قله ها، لذتی وصف ناپذیر را برایمان به ارمغان می آورد. برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را برده و دچار مشکل نشوید، لازم است تا ملزومات کامل و مناسب سفر را همراه خود داشته باشید. برای هوای گرم و مرطوب به دنبال کوله ای باشید که جریان هوا را از پشت کمر شما انتقال دهد.

اهمیت انتخاب کوله پشتی خوب

ویژگی های یک کول بگ خوب، شاید با خود بگویید که چرا باید راجع به یک کوله پشتی مطلب بخوانم؟ چرا از یک کوله پشتی معمولی برای حمل تجهیزات سبک کوهنوردی نمی توان استفاده کرد؟ باید به شما بگویم که پاسخ به این سوال کمی پیچیده تر از بله یا خیر است. در ضمن ما می‌خواهیم تا شما بهترین انتخاب ممکن را داشته و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. کوله پشتی، در کوهنوردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این کوله پشتی های موجود در بازار می توانند بسیار گران قیمت باشند. پس، اینکه پول تان را خرج چه کوله ای می کنید، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اصول اولیه انتخاب کوله پشتی کوهنوردی

درست مانند کوله پشتی های معمولی، کوله پشتی های کوهنوردی نیز، با توجه به نوع صعود و بزرگ بودن آن انتخاب می شوند. سوالی که اکثر کوه نوردان از خود می پرسند این است، که چه فرقی بین کوله پشتی هایی که هر روز در خیابان می بینیم و کوله پشتی های فنی و مخصوص کوهپیمایی وجود دارد؟ جواب سوال نسبت به نوع صعود هایی که دارید می تواند بسیار متفاوت باشد، در اینجا به چند مورد اساسی در انتخاب کوله پشتی اشاره می کنیم.

  • مدت زمان صعود: اصولاً صعود هایی که در آن تمام طول روز پیاده روی دارند، نسبت به صعود های کوتاه، کوله پشتی های فنی و بهتری را می طلبند. در نظر گرفتن طول مدت راهپیمایی عامل مهمی در انتخاب کوله پشتی است.
  • آب و هوا: برای هوای گرم و مرطوب به دنبال کوله ای باشید که جریان هوا را از پشت کمر شما انتقال دهد. زیرا کیف های معمولی در این آب و هوا باعث گرم شدن و تعرق ناحیه پشتی و کمر انسان می شوند و در نتیجه خراش و ساییدگی بوجود می آید. برای هوای سرد و بارانی، باید دنبال کوله پشتی باشید که از پارچه ی ضد آب تهیه شده و یا پوششی مخصوص بارندگی داشته باشد. حتما قبل از صعود وضعیت آب و هوای قله مورد نظرتان را چک کنید.
  • فعالیت هایی که در طول کوهنوردی دارید: کوهپیمایی های یک روزه در طبیعت، شامل کوهنوردی ، دوچرخه سواری در کوهستان، دویدن در مسیر و گشت و گذار می شود . پس تجهیزاتی مثل یک کمربند ، قسمت هایی که بتوان تجهیزات بیشتری را با بند به کوله پشتی اضافه کرد ، جیب ها و کوله پشتی های همراه با اسکلت برای ای نوع کوهپیمایی ها خیلی بکار نمی اید.

سایز کوله پشتی خوب

یک کوله پشتی معمولی کمتر از 40 لیتر حجم دارد. با این حال، این حجم می تواند نسبت به فعالیت شما متفاوت باشد. توجه داشته باشید که اگر تجهیزات اضافه با خود حمل نمی کنید، به کوله پشتی بزرگتری احتیاج ندارید. یک کوله پشتی باظرفیت پایین تر، به اندازه ای سبک و فشرده است که به هیچ عنوان کمر شما را خسته نمی کند.

مانند کوله پشتی های معمولی، کوله پشتی های کوهنوردی نیز، با توجه به نوع صعود و بزرگ بودن آن انتخاب می شوند.

یک کوله پشتی خوب از چه نظری باید مناسب باشد؟

برخلاف کوله پشتی های معمولی، کوله پشتی کوهنوردی خوب آنقدرها هم گسترده و مخصوص به جنس خاص نمی باشند. نکته کلیدی و مهم در انتخاب یک کوله پشتی مناسب، بند قابل تنظیم برای قرارگیری کوله روی نیم تنه است. بعضی از افراد قد بلند دارای نیم تنه کوتاه هستند و بعضی از افراد کوتاه قد بالعکس .توجه داشته باشید تناسب اندازه کوله پشتی به طول نیم تنه ی ما برمی گردد نه قد کل بدن.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.